Lista de incadrari

Pedagogie postmoderna

Autor: Emil Stan

Editura: INSTITUTUL EUROPEAN (2004)

ISBN: 973-611-285-3

Oras: Iasi

Limba: Romana

Incadrare: Pedagogie

Numar de pagini: 162

Colectie: Universitaria

15.41 Lei
3.43 EUR, 3.76 $
In stoc
Carduri acceptate

Descriere

Demersul stiintei se deosebeste radical de al povestirilor prin criteriile care il valideaza, si care ii valideza, in acelasi timp, si rezultatele; din perspectiva stiintei, povestirile nu pot oferi decit explicatii ale realitatii, dar ele ignora orice intemeiere, pentru ca nu au acces la regularitatile, la invariantii acesteia; in schimb, in momentul in care stiinta vrea mai mult decit constantele universale, vrea adevarul, ea insasi are nevoie de recursul la un discurs legitimant, care nu mai respecta propriile exigente. Legitimarea cautarii adevarului ii revine filosofiei, care nu poate realiza acest lucru decit prin apelul la „una sau alta dintre marile povestiri, cum sint dialectica spiritului, hermeneutica sensului, emanciparea subiectului rational sau muncitor, dezvoltarea bogatiei”; stiinta moderna considera ca acest tip de cunoastere, care se legitimeaza prin trimiterea la un metadiscurs, propriu filosofiei, nu este capabil de autofondare; in schimb, „simplificind la maximum, consideram ca „postmoderna” neincrederea in metapovestiri. Ea este, fara indoiala, un efect al progresului stiintelor, dar acest progres o presupune la rindul sau. Caderii in desuetudine a dispozitivului narativ de legitimare ii corespund mai ales criza filosofiei metafizice si cea a institutiei universitare care depindea de ea. Functia narativa isi pierde functorii, marele erou.



Din aceeasi categorie

Recenzii pentru Pedagogie postmoderna

Momentan, nu exista recenzii.

Trebuie sa fii logat pentru a scrie un review acestui produs

Trebuie sa fii logat pentru a vota acest produs

Autentificare

Creare cont nou

Newsletter